اولین خط مقدم نظام سلامت
رییس سازمان اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: اورژانس 115درسراسركشور نقش بسزایی در امدادرسانی به بیماران ومجروحان حوادث ایفا می كنند و می توان گفت در مواجه با حوادث، نخستین شماره ای كه برای امدادرسانی به ذهن شهروندان خطور می كند 115 است؛ در واقع تماس با این شماره بزرگ ترین دلگرمی برای افرادی است كه دچار بیماری و یا حادثه شده اند.
وی بابیان اینکه، عید نوروز، موقع افطار و سحری، تاسوعا و عاشورا در امر خدمت رسانی برای مراکز پیام فرقی ندارد؛ اضافه کرد: کسانی که در مرکز پیام اورژانس 115 هستند، افرادی که مسئولیت اعزام آمبولانس و پذیرش بیماران را در سراسر استان به عهده دارند در خطرات ناشی از اشعه و استرس، تلفنهایی با مخاطب های عصبانی قرار دارند اما به واسطه محل کارشان کمتر دیده می شوند و نامی از آنها برده نمی شود.
دکتر عبدالرحیم دادجو اظهار داشت: در استان بوشهر واحد ارتباطات شامل اپراتورهای تلفن ، اپراتور بی سیم و پزشک ارتباطات می باشد. همه افراد دارای تحصیلات آکادمی در رشتههای پزشکی و پیراپزشکی هستند، در تمام ساعات شبانه روز و در تمام ایام سال تعطیل و غیر تعطیل پاسخگو مردم در زمینه موارد اعزام اورژانسی آمبولانس و پذیرشهای بین بیمارستانی هستند.
رییس اورژانس 115دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تبریک نوروز باستانی نود نه به کارکنان مراکز پیام اورژانس 115 خطاب به آنها بیان نمود: شما نیز سربازان گمنام و بی ادعا در حوزه سلامت هستید، این را شاید درصدی از مردم ندانند و با نا سپاسی سختی شرایط کار را برایتان چندین برابر کنند ولی اجر و پاداش شما نزد خداوند متعال گم نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ده هزارو 67 تماس با اورژانس 115 استان بوشهر گرفته شد که از این تعداد دو هزار و هفتصد و پنجاه مورد منجر به اعزام آمبولانس گردید و دوهزار و سیصد مشاوره تلفنی درباره سوالات پزشکی در مراکز پیام استان، این عزیزان پاسخگو هموطنهای خود بودند.
در حاشیه خبر به گزارش روابط عمومی؛ رییس حراست اورژانس 115 استان بوشهر سید حمید حسینی کیا، در ساعات اولیه سال جدید طی بازدید و دیداری دوستانه از تلاش پرسنل شاغل در مراکز پیام تقدیر و تشکر نمود و ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی عید سعید باستانی را به ایشان تبریک گفت.