رییس سازمان اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
شروع تمام بیماریها استرس است
رییس اورژانس 115دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: برقراری تعادل میان کار بیرون و زندگی خانوادگی امری آسان نیست اما یک اصل اساسی برای مدیریت زندگی است. شما با دانستن اینکه چگونه میتوانید این مسئله را مدیریت کنید میتوانید در بهبود روابط خود با اعضای خانواده و محیط کار بسیار موفق باشید. برقراری تعادل و توازن میان شغل و خانواده به معنای نادیده گرفتن مسئولیتهای شغلی نیست ،بلکه به این معناست که بتوانید زمام امور را در دست گرفته و امور زندگی شخصی و کاری خودتان را کنترل کنید و در دست بگیرید. به یاد داشته باشید که ایجاد تعادل بین کار و زندگی باعث کاهش استرس و بهبود کیفیت کار میشود.
دکتر عبدالرحیم دادجو خاطرنشان کرد: امروز یکشنبه چهارم اسفند ماه سال جاری؛ (( زمانیکه بحران بیماری واگیر کرونا تمام ارگانهای ایران در حال آماده باش هستند)) جلسه بررسی و مقابله با بیماری کرونا با حضور خانم دکتر فاطمه شیرانی مدرس کشوری آموزش مدیریت و مهارتهای زندگی از سازمان اورژانس کشور در محل سالن کنفرانس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان تشکیل شد.
این مقام مسئول ادامه داد: راهکارهایی درباره رسیدن به یک موفقیت آرمانی وجود دارد، در مورد کنترل خشم و هیجانات نیز باید تمرین شود تا ما بتوانیم در زمان بحرانهایی مثل بیماری واگیر اخیر با درایت بیشتری برخورد کنیم.
دکتر فاطمه شیرانی بابیان اینکه مراقب خود باشید؛ تأکید کرد: اغلب افراد معمولا تمام وقت خود را به مراقبت و نگهداری از سایر افراد اختصاص میدهند و خودشان را فراموش میکنند. اما اصول مدیریت سبک زندگی چیز دیگری میگوید. اگر از خودتان به درستی مراقبت نکنید قادر نخواهید بود که در کمال صحت و سلامت از فرزندان خود مراقبت کرده و حامی آنها باشید. یادتان باشد معنای مراقبت از خود این نیست که شما خودخواه هستید. مراقبت از خود کار پرهزینهای نیست اما برای مدیریت استرس بسیار مهم است. مراقبت کردن از خودتان مستلزم این است که حتی ده دقیقه از روز را فقط به خودتان اختصاص دهید و به خودتان توجه کنید.
شیرانی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله خانواده است؛ گفت: زمانی که پدر و مادر یک یا چند فرزند هستید، وقتگذرانی با همسرتان تبدیل به یک کار سخت و گاهی غیرممکن میشود. با اینهمه مهم است با همسرتان در طول هفته چند ساعت وقت بگذرانید. به این ترتیب فرزندانتان اصول رابطه را از شما یاد میگیرند. برای این کار برنامهریزی کنید.
دکتر شیرانی افزود: متخصصان مغز و اعصاب بر این باورند که در صورتی که فقط روی مشکلات و مسائل تمرکز کنید مغز شما قادر به پیدا کردن راهحل نیست. دلیل این امر این است که وقتی شما فقط روی مسئله تمرکز میکنید افکار و احساسات منفی را که حول و حوش مسئله است را بزرگ میکنید و این احساسات و افکار منفی قابلیت حل مسئله را در مغز شما قفل میکنند. منظور ما این نیست که مشکلات و مسائل را نادیده بگیرید، بلکه باید خونسرد باشید و تلاش کنید. این کار باعث میشود تا ابتدا در مورد مسئله و مشکل مورد نظر اطلاعات کافی جمع کنید و سپس روی حل مسئله تمرکز کنید و تا به دست نیامدن نتیجه از فکر کردن به جملاتی مثل «کجا اشتباه کردیم» و «چه کسی مقصر بود» خودداری کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی چند کتاب مفید و کاربردی بیان کرد: یکی از بزرگترین دلایل کتاب خواندن، کسب دانش است. کتاب ها یک منبع غنی از اطلاعات هستند. خواندن کتاب با موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانش را افزایش میدهد.
آن مقام مسئول از اورژانس کشور در پایان خاطر نشان کرد: همه افراد در موقعیتهای مختلف به نوعی در معرض بحران و استرس قرار میگیرند برای مقابله با این بحرانها فقط کافی است مهارتهای خود را در زندگی بالا ببریم.
انتهای پیام/ زن- 5000