به گزارش روابط عمومی؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر پیش از ظهر امروز از پاسخگویی به صدوبیست هزار تماس اورژانسی از ابتدای سال تاکنون در کمترین زمان با کمک سامانه هوشمند آسایار توسط پزشکان و پرستاران مرکز پیام اورژانس 115 بوشهر خبر داد.
دکتر سید حسین موسوی در مواجهه با مصدوم، توصیه کرد: بهمنظور دریافت کمک فوری در مواقع اضطراری مانند حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و بیماریهای حاد ، با شماره سهرقمی 115 تماس گرفته شود. تا در کمترین زمان ممکن، کمک و درمان لازم اخذ گردد.
وی اظهار داشت: در استان بوشهر، سامانه آسایار در حوزه اورژانس به همت پزشکان و کارشناسانِ مرکز پیام در حال اجرا است. این سامانه بهبود کیفیت در پاسخگویی به تماسهای اورژانسی را فراهم میکند و کارشناسان و پزشکان مرکز پیام، به ارائه خدمات بهتری به مردم استان بوشهر میپردازند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر توضیح داد که سیستم آسایار شامل الگوریتم تریاژ تلفنی بهصورت نرمافزاری است که برای پرستاران در دسترس قرار میگیرد. با استفاده از سؤالات هوشمند و بر اساس پاسخ مددجو، سؤالات بعدی تعیین میشود و نرمافزار بر اساس الگوریتم، رنگ اولویت موردنظر را تعیین میکند. در صورت ثبت پاسخی که نیاز به اعزام دارد، هشدار ارسال فایل به واحد اعزام و راهبری آمبولانس فعال میشود. این سیستم باعث بهبود سرعت و دقت در ارائه خدمات اورژانسی به مردم میگردد.
موسوی به این توضیحات اضافه کرد: در سیستم آسایار، پس از تماس مردمی، کارشناسان اطلاعات شخص و محل حادثه را به نزدیکترین پایگاه اورژانسی محل حادثه اعلام میکنند. همچنین، افراد اعزامشده با استفاده از گوشیهای هوشمند میتوانند بهترین و نزدیکترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه انتخاب کنند. این امکان به کارشناسان و پرستاران کمک میکند تا با سرعت و دقت بیشتری به محل حادثه برسند و خدمات اورژانسی را به مددجو ارائه دهند.
موسوی تأکید کرد که فرایند رسیدگی با استفاده از اتوماسیون آسایار ۱۱۵ بسیار سریعتر از سیستم سنتی اتفاق میافتد. مرحله مأموریت گیری، اعزام و رسیدگی با استفاده از سیستم اتوماسیون ۱۱۵ بهصورت شبکهای به اورژانس اعلام میشود و فرایند حضور در محل حادثه نیز بسیار سریعتر از سیستم کاغذی انجام میشود. این امکان باعث بهبود زمان واکنش و ارائه خدمات اورژانسی به مددجو میشود و درنتیجه از دست دادن وقت برای ارائه خدمات حیاتی به مردم جلوگیری میکند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تأکید کرد: تصمیمگیری برای اعزام ترجیحاً در کوتاهترین زمان مکالمه انجام میشود، اما این به معنی ختم تماس نیست و ممکن است تماس مذکور به دلایلی ادامه یابد که مهمترین آن مشاورههای درمانی است. در این صورت، کارشناسان اورژانس با همکاری پزشکان و متخصصان درمانی، مشاورههای لازم را برای مددجو ارائه میدهند تا درمان مناسب و بهتری برای او فراهم شود. بهاینترتیب، امکانات بهتری برای ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به مردم فراهمشده است.
توصیه های نجات بخشِ الهام مومنی لندان
در حاشیهی خبر روز دوازدهم آبان ماه سال جاری، الهام مومنی لندان با استفاده از توصیههای علمی ، موفق شد جان خانم هفتاد سالهای را که لقمهای در گلویش گیر کرده بود، نجات دهد.
رییس اورژانس در همین راستا یادآور شد: دانش و تخصص در زمینه درمان واقعاً میتواند به نجات جان افراد کمک کند. برای حفظ سلامتی خود، باید از توصیههای پزشکان و کارشناسان مرکز پیام بهره ببرید و در مواقع اضطراری اقدامات صحیحِ توصیه شده را انجام دهید.
انتهای پیام/ زن : (50000)
آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید